Už znáte blog Vendy? Velmi populární blog plný zážitků a fotografií a životních moudrostí.

PROPAGACE OBEZITY? ŠPATNĚ!

29. července 2015 v 21:21 | Em Age |  Názory
Zdravím vás!

Dnešní článek dne (nejen tento článek, o tomto tématu přemýšlím už hodně dlouho) mě dohnal k tomu, abych se vám svěřila s něčím, co už jsem chtěla na blogu napsat mnohokrát. Vždycky jsem se sepsáním váhala, protože vím, že to asi vyvolá mnoho negativních reakcí s tím, že vím, že většina lidí je spíš opačného názoru než já. Ale jdeme na to, doufám, že se najde aspoň jeden člověk, který se mnou bude souhlasit.

Klikám na různé články na serverech pro ženy i jen tak pro zábavu, kde je vyfocená modelka s dokonalou postavou a lidé v komentářích se neustále nechávají slyšet, jak nám svět médií diktuje, abychom, my ženy, byly hubené. A dokonce svět módy nám diktuje, abychom byly ještě vyhublejší. Že jediný způsob, jak někoho sbalit, je být hubená. Že hubenost je sexy. A všichni tento obraz kritizují. "Vážím osmdesát kilo a je mi to jedno, aspoň mě má můj muž za co chytit. Muži nechtějí hubené!" Argument, že "mě má můj muž za co chytit", je jeden z těch nejčastějších.

Ale mně to nepřipadá jako dobrý argument. Přijde mi, že tyto ženy atakují extrém modelingové štíhlosti dalším extrémem - a to obézní postavou či postavou s nadváhou. Budete se mnou jistě souhlasit, že když někomu jeho BMI ukazuje na podvýživu, není to nic dobrého a asi by se měl čas od času trochu víc najíst. V tom případě se mnou ale budete muset souhlasit i tehdy, že když má člověk BMI značící nadváhu až obezitu, měl by s tím také něco dělat. Třeba jíst zdravě, nebo pořád nesedět na prdeli u počítače a jít něco dělat. Protože ani jedno z toho není vůbec zdravé.

Co se tu snaží autor říct? Anorexii říká ne, zato obezitě dává evidentně zelenou. A žena na prvním obrázku rozhodně nemá normální váhu, stejně jako žena druhém obrázku. ANO by se tedy nemělo říct ani jednomu z nich!! ANO by se mělo říct zdravému tělu se zdravou váhou!


A to není názor jen nějaké devatenáctileté puberťačky. Nadváhu hlavně mladých holek kritizuje i moje máma, a to dost ostře. Pracuje v pražské škole a dennodenně vídá holky, kterým přetékají špeky z příliš upnutých kalhot a zpod příliš krátkých triček, a přesto neustále stojí u bufetu a kupují si Coca Coly a čokoládičky. Jsem si jistá, že kdybych začala hodně tloustnout, že by mi o tom řekla a že by mi i poradila, abych s tím začala něco dělat - protože obezita nikomu, prostě NIKOMU nesvědčí. Mamka si to uvědomila taky z vlastní zkušenosti, kdy nebyla spokojená s váhou, kterou měla. Začala tedy zdravěji jíst a častěji běhat a jezdit na kole (to je vše!) a zhubla ze 72 kg na krásných 65 kg. Nadváha není dobrá jak esteticky, tak zdravotně. A já jsem za její postoj ráda.

Tímto postojem se jeden rozhodně nesnaží nabádat druhého, aby okamžitě začal počítat kalorie a počal držet drastické diety. Ze zkušenosti vím, že k udržení přijatelné postavy se stačí nepřežírat, dbát aspoň maličko na zdravou stravu a občas se jít ven i "proběhnout" místo sezení u počítače nebo u televize. Také se nikoho nesnažím nabádat, aby si něco odpíral - ale všeho s mírou. Odsud potud. Máte rádi sladké? Klidně si dejte sladké každý den, ale v menším množství - a vyvažte sladkosti něčím zdravějším a navečer se běžte projet na kole.

Odsuzování modelek - "jsou to všechno anorektičky!", kapitola sama o sobě! Proč, proboha? Vidíte snad například na mé oblíbené modece Karlie Kloss nějaký důvod, proč by se měl člověk ohledně ní znepokojovat s anorexií? Karlie má krásnou postavu a rozhodně není "kost a kůže", jak se často Češi na Novinkách ohledně modelek nechávají slyšet. Má krásné pevné nohy, tak akorát velké, hezky pevné břicho a prsa. Karlie Kloss rozhodně anorektička není. Jen tak trochu závislá na pohybu. Její den je opravdu velmi aktivní, nechala se dokonce slyšet, že bez pohybu si nedokáže představit život. Její životní styl je tedy velmi zdravý.


Samozřejmě, že se mezi ženami najdou i extrémy, jako na následujícím obrázku. To ale neznamená, že být modelka = být anorektička. Pro mě "být modelka" = "mít zdravou životosprávu a být velmi aktivní, udržovat si pevné a zdravé tělo". A že takových modelek najdete! Je jich většina.


A závěr? Neměla by se propagovat podváha, ale ani nadváha! Obrázky s obézní ženou a s nápisem "Love Your Body" rozhodně nejsou dobrým příkladem pro absolutně nikoho.

Jaký na to máte názor vy?

Myslíte, že propagace nezdravého těla, ať s podváhou či nadváhou, je to "pravé ořechové"?

Milujte své zdravé tělo!


 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Anketa

Líbí se vám můj blog?

Ano.
Ne.

Komentáře

1 Lin Lin | 29. července 2015 v 21:47 | Reagovat

Ja sa zastávam názoru, že každý nech má svoju "prirodzenú" postavu. Niekto môže mať prirodzene PÁR kíl navyše (myslím takých 5-6 kíl nie 20) a organizmu to škodiť nemusí. Poznám dievčatá, ktoré sú od prírody chudé a pribrať sa im nedá. Dosť ma zaráža ako sa v dnešnej dobe propaguje zdraví životný štýl a zdravým znamená mať len svaly a chodiť každý deň do fitka. Ja si radšej budem udržiavať svoju tenkú postavu. A myslím že tvar postavy je tiež dôležitý a ten sa nerieši. Je lepšie mať postavu presýpacích hodín, ale v poslednej dobe majú aj mladé dievčatá postavu v tvare jablka. A to ani nemajú nadváhu.

2 Em Age Em Age | Web | 29. července 2015 v 21:51 | Reagovat

[1]: Chodit každý den do fitka je další extrém. Tímhle článkem rozhodně nechci propagovat žádný extrém, vůbec žádný! :-D Ženy soutěžící v soutěžích "bikini fitness" taky nemají zrovna ideální tělo, že. :-D Jen říkám, že trochu se hýbat neuškodí nikomu - a neznamená to chodit každý den do fitka. Znamená to třeba i jen nejezdit do práce autem, když pracujete ve stejné vesnici, kde bydlíte. :D

3 Cleo Cleo | Web | 29. července 2015 v 22:54 | Reagovat

Naprosto s tebou souhlasím! Ten trend podporující nadváhu je hrozný. Před dvěma lety jsem byla... trošku tlustší, ano, ale neměla jsem nadváhu. Nelíbilo se mi to, tak jsem s tím začala něco dělat. Začala jsem jíst zdravěji, méně sladkostí, ráno jsem začala cvičit (jasně, ne každý den) a někdy jdu běhat. Procházím se. Nepřežírám se. A přijde mi to tak snadné. Takže obezitu rozhodně nepodporuji. Podle mě je to lenost. V tomhle má pro mě podváha alespoň jeden klad - ti lidé sice už blbou, ale dokáží něco dělat. Ale většina obézních lidí ne. Jenom sedí a brečí a litují se. (Znám to ze svého okolí.) Přitom věřím, že kdyby se snažili, dokázali by zhubnout. Takže ano: podporuji zdravou váhu. Nějaké kilo navíc tě nezabije, když jsou to ale desítky kil, tak ano.

4 Nelogična Nelogična | E-mail | Web | 30. července 2015 v 0:33 | Reagovat

Jakožto osoba s životním stylem, jenž by se jen těžko dal považovat za zdravý, se k tomuhle tématu většinou nevyjadřuju. Kdyby byl svět spravedlivý, mé špeky by přetékaly do všech světových stran a pravděpodobně bych se dostala mezi ty nejtlustší lidi světa (nebo možná přeháním).

Tak nějak... souhlasím. Velká podváha i nadváha akorát způsobují zdravotní problémy a myslím, že to nikomu nepřijde sexy, takže žádný, že je může chlap aspoň za něco chytit. Co takhle propagace žen s průměrným BMI? Těch, o kterých nelze říct, jestli jsou hubené, nebo tlusté. Takhle to působí akorát, že si holka může vybrat mezi chodícím kostlivcem a lidskou koulí.

5 Lenny Lenny | 30. července 2015 v 7:20 | Reagovat

Smím se zeptat, jak je tvá máma vysoká? :)

6 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 30. července 2015 v 22:30 | Reagovat

Takovým obézním mladým ženám u nás říkáme, že jsou "medvědice" a když se na ně člověk podívá, má pocit jako by se octl v zoo.
Pravděpodobně to bude paranoia, ale já za každým ANA blogískem vidím dívčinu s potencionálem k anorexii, což asi není úplně dobře, ale nevyznávám, aby se to s jídlem přehánělo.
Navíc ten trend, který podporuje nadváhu není až tolik v oblibě. Ty holky si nejsou schopny nikoho najít (ani přítele nebo kamarádky), protože o sebe vůbec nedbají, ani trošičku. Dost často jsem je vídala na pajdáku na Masaryčce (ne jako student, ale to by byl zas dlouhý příběh). Ty holky prostě se jenom učily, nepohybovaly se a tak se rozjely v pase. Mnohokrát by i předčily tu tlustou slečnu na obrázku. Mnohé z nich neřešily ani hygienu a pak je legrace vedle někoho takového stát nebo sedět.
Ta zdravá střední cesta musí být asi pro mnoho lidí obtížná, když tu vidíme dva extrémy, které ale stejně rychle táhnou lidi do hrobu :/

7 Grumpy Grumpy | Web | 31. července 2015 v 11:04 | Reagovat

Sama bych to lépe nevyjádřila. Co je zdravého a obdivuhodného na nadváze? Mezi většinou druhů zvířat se žádní obézní jedinci nenajdou (nepočítám hrochy, velryby a domácí zvířátka vykrmená člověkem). Někteří lidé si bohužel přetvořili heslo "nevadí mít pár kilo navíc" v obludné "I need fat acceptance" (když si zkusíte tohle heslo vyhledat na googlu, najdete obrázky, kterým se jen těžko věří). Být obézní prostě není v pořádku. Stejně tak mít podváhu. Bohužel extrémy jsou vidět nejvíc a lidé zapomínají, jak být "normální". Stejně tak nesouhlasím s postojem, který myslím už někdo vyjadřoval u zmíněného článku, že hubeným holkám se může nadávat do anorektiček a chodících koster, kdežto když někdo řekne obéznímu člověku, že je tlustý, už je zle.

PS: Kdyby hubenost byl nejlepší způsob, jak někoho sbalit, tak mám na každém prstu deset nápadníků, což fakt nemám :-D

8 Péťa Péťa | Web | 31. července 2015 v 17:57 | Reagovat

No vidíš, taky názor. Nicméně od té doby, co pravidelně přispívám pro jeden blog pro začínající modelky, dívám se na to trochu jinak.
Modelky jsou zkrátka modelky, mají celý den na to, aby se staraly o své tělo, proto vypadají dobře. Kdyby museli ráno vstávat do práce, odpoledne vařit a psát s dětmi úkoly, tak by pro ně také bylo mnohem náročnější držet si svojí postavu. Ony ale mají dost času na to, aby se svému tělu věnovaly, protože je živí.
Takže za sebe říkám ne, nemyslím si, že je správné ukazovat stále jen hubené ženy. Stejně tak mi nepřijde správné ukazovat v každé reklamě udeální rodinu (máma, táta, dcera, syn, ideální ještě nějaká ta babička a děda, pes a kočka...). Svět je různorodý a já bych přivítala, kdyby se takový jevil i v časopisech a v televizi.
Obezita mi ale příjemná není. Na druhou stranu chápu fenomén XL modelek. Na velikosti 40 mi totiž nepřijde nic obludného a nepochopitelného, naopak jí vidím jako běžný konzument módy. Je prostě špatně, když s touhle velikostí neseženu v běžném obchodu kalhoty, protože to značí, že mám lehkou nadváhu, ne problém.
Přesto ale myslím, že jsi svůj názor vyjádřila moc příjemným nekonfliktním způsobem, tvůj styl je příjemně čitelný.

9 Karolína Kadl Karolína Kadl | Web | 1. srpna 2015 v 12:51 | Reagovat

skvělý článek, naprostý souhlas!:)
ale lidi byli, jsou a vždycky budou šáhlí a asi do extrémů prostě zacházet chtěj..

10 Nusi Nusi | Web | 2. srpna 2015 v 12:06 | Reagovat

lidi dělali vždycky z komára velblouda, ta je hubená-anorektička, ta je zas moc tlustá.. dokonce mě ještě na základce kamarádka říkala anorektičko, prostě jsme dostávali v jídělně takové nechutné brambory a mě nechutnaly, tak jsem je nejedla a ona hned že jsem anorektička, přitom mám úplně normální postavu:D a podporování nadváhy by se mělo rozhodně omezit, protože dnešní 13-14leté některé holky vypadají jako chodící michelin, jen my řekněte jak se může někdo takhle přejídat už v tak útlém věku? jinak s tebou naprosto souhlasím:) a Karlie vypadá opravdu skvěle!:)

11 May May | Web | 2. srpna 2015 v 12:09 | Reagovat

Agreed. Nenarodili jsme se přece tlustý. A naše tělo je napumpovaný svalama, tak proč toho nevyužít? Tyhle zásobárny sádla budou v 60 chodit o berlích, protože jejich klouby budou rozdrcený. Žíly se jim ucpou sádlem, infarkt dostanou i po výjezdu výtahem. Ale hlavně že si můžou doma večer dát chipsy a limonádu..
Osobně neznam žádnýho kluka, kterej by prohlašoval že tlustý holky jsou nejpřitažlivější. Nejde jen o ten fyzickej vzhled, ale pneumatiková postava už sama o sobě dává najevo, že ta holka (pokud teda neni nemocná, no) je prostě líná a pohodlná. A to je ještě víc odpudivý než nehezký tělo.

12 Whirpy Whirpy | E-mail | Web | 2. srpna 2015 v 15:55 | Reagovat

Já měla ve třídě spolužačky, který prostě mají tendence přibírat a měli by jíst zdravě. Vždyť moje mamka váží stejně jako ony a to je starší a vyšší. No a do mě samozřejmě s oblibou jeli, že jsem anorektička, protože tak 5kg, potřebuju nabrat. Akorát mám rychlí spalování. :D Takže to jde těžko, ale nijak moc jsem to nikdy neřešila. Prostě jím a jím ráda, nevím proč bych měla být anorektička. -.-
Souhlasím, že by se nemělo propagovat ani jedno, je to děsný. Jak extrémní hubnutí a hladovky třeba v baletu nebo modelingu tak ani přejídaní není zdravé. Mělo by to prostě být vyrovnané, to je nejlepší pro tělo i pro ducha.

13 Berry Berry | Web | 2. srpna 2015 v 16:13 | Reagovat

Nesouhlasím s propagací podváhy, ale ani nadváhy, přesně jak píšeš. Na druhou stranu bych byla opatrnější s tím, že vždy jde zhubnout - sama mám zdravotní problémy, díky kterým lehkou nadváhu mám, a to se v rámci možností stravuji zdravě, oproti mnoha "hubeným" lidem v okolí jím dost ovoce i zeleniny, chodívám pěšky a nestraním se sportu. Ale někdy to zkrátka enní všechno...
A jak píše Lin - také poslední dobou hodně vídám články s tím, že zdravý člověk musí do stravy přidávat proteinové přípravky, místo aby si teda vzal flák masa nebo co já vím, a podobně... Když člověk jí střídmě a hýbe se, tělo si poradí, když je zdravé ;-)

14 Lenny Lenny | 2. srpna 2015 v 16:25 | Reagovat

[5]: Mimochodem, ptala jsem se proto, že moje maminka zhubla taky, a to nějakých patnáct kilo - a právě poté, co zhubla, váží okolo 75 kg, jenže ona si to se svojí výškou (přes 180 cm) a docela širokými rameny může dovolit. :-D A při čtení tvého článku mi 65 kg prostě přišlo jako hroznej extrém, aniž bych si uvědomila, že tvoje mamka tak vysoká pravděpodobně nebude. :D Teď s odstupem mi to připadá jako děsně blbej dotaz, no, ale co už. :D

Jinak souhlasím, obezita (ale rozhodně ani anorexie apod.) by se prostě podporovat neměla. Na druhou stranu si ale nemyslím, že by někomu uškodila dvě kila "nadváhy", pokud má ten člověk trochu pohybu a denně se necpe brambůrkama.

15 Em Age Em Age | Web | 2. srpna 2015 v 16:48 | Reagovat

[14]: Závidím tvojí mamce, že je tak vysoká. 8-O Zdědila jsi výšku po ní? :-) Moje mamka je o deset cm menší. S druhým odstavcem nelze než souhlasit.

[13]: Když má někdo zdravotní problémy, tak jasné. O zdravotní problémy ale v tomto článku nejde - zmiňuji hlavně takové, kteří se s tím být tlustý prostě "smířili", anebo "se jim stejně nepodaří zhubnout" - ale nikdy pro to nic neudělali. Třeba znám jednu paní, která si neustále stěžuje na to, jak je tlustá, a když se jí zeptám, jestli třeba cvičí, tak "nemá na to čas", a když se jí zeptám, jestli si nějak aspoň upravila jídelníček, tak "na to taky nemá čas". :-D

[12]: Přesně tak. :-) Mně vždycky do anorektiček nadával bratr. :-D A když mi nechutnal oběd, tak hned, že jsem anorektička. :D

[11]: Taky neznám žádného kluka, který by preferoval ženy s nadváhou. :-) Jako ano, je taková úchylka, ale hádám, že většina kluků takovou úchylku mít nebude. :D

[10]: No jo, školní jídelna, to je kapitola sama o sobě. :-D

[9]: Taky mi to tak někdy přijde. :-?

[8]: Ale neukazují se jen hubené ženy, co třeba takový plus size modeling, o kterém taky píšeš? A proč je štíhlých modelek většina? Protože oblečení na nich zkrátka vypadá lépe a modelky na mole tu jsou od toho, aby hadry "prodaly". :D Na tom mít špek na břiše, není nic hezkého a mít celulitidu na nohou, to také není pěkné. Jasné, modelky mají spousty času na cvičení - ale my ostatní bychom si čas taky dokázali najít. Já dělám v práci dvanáctky a čas si najdu. 8-)

16 Em Age Em Age | Web | 2. srpna 2015 v 16:51 | Reagovat

[7]: Koukala jsem se na to I NEED FAT ACCEPTANCE a to je vážně katastrofa! O_O Ti lidé jsou úplně jeblí - to je přesně ten typ, o kterém jsem psala. Lenoši, co se sebou ani nic dělat nechtějí, a buď je brečí, že jsou tlustí, anebo vyřvávají, jak potřebují fat acceptance. :-x

[6]: Přesně tak... jinak ANA blogy mě taky znepokojují. Taková místa ale najdeš třeba i na Ask.fm - kde holky radí druhým, aby jedly vatu, apod. :-!

[4]: Přesně. :-)

[3]: Děkuji, jsem ráda, že souhlasíš. :-)

17 cranberrycandy cranberrycandy | Web | 2. srpna 2015 v 17:16 | Reagovat

Konečne niekto. Všetci vykrikujú do sveta že byť chudým je zlé (pokiaľ až príliš tak je) každá chudá baba je hneď vychrtlina a oni sami majú sto kilo a 165 cm. Niektorých ľudí sa ale z obezity viniť nedá niekto to má proste v génoch- má hrubšie a ťažšie kosti a nič sa s tým nedá robiť. Zato však tý čo ccelý deň sedia pre Tv vyžierajú chladničku tak tými pohŕdam.

18 Em Age Em Age | Web | 2. srpna 2015 v 17:18 | Reagovat

[17]: Já mám také tloušťku v genech - obě mé babičky byly tlusté už odmlada. Ale hýbu se, nepřežírám se a vážím 55 kg při 170 cm. :-) I s geny se dá poprat.

19 Van Vendy Van Vendy | Web | 2. srpna 2015 v 17:24 | Reagovat

Mám týž názor. Protože mám sama nadváhu, určitě bych nepropagovala obezitu. Naopak, zhubnout a shodit nějaká kila určitě budou svědčit jak postavě, tak sebevědomí a hlavně lepšímu pocitu.
Nicméně, není tak jednoduché zhubnout, zvlášť po třicítce. S věkem se trochu mění i metabolismus a co šlo sundat dřív bez problémů, najednou jde jednou tolko pomaleji. Někdy to taky může být hormonálního původu (ale to se dá odhadnout, pokud se cpu jako hovado, nemůžu to svádět na hormonální původ, pokud se snažím jíst zdravě a vyváženě, a přesto nehubnu, tam může být příčina i v něčem jiném.)
Ale problémy anorektiček jsou opravdu někde jinde a jsou zcestné a většinou jde o nemoc v hlavě. Jejich samotné představy o sobě samých jsou nemocné. Jíst stylem ráno nic, večer nic a v poledne půlka jogurtu, to je zcestné a určitě se našlo pár holek, které skončily v nemocnici na kapačkách a pokud to přežily, mají pěkně rozhašený organismus.
Anorexie je zlo a většina módních časopisů opravdu pracuje s upravováním postav a obličejů, takže realitu potlačují - a ty nebohé holky vidí jen perfektní vysněné postavy.
Ale propagovat nadváhu bych taky nedoporučila. I když sama s nadváhou, propaguji zdravou štíhlou holku, která může mít nějaké kilo navíc, ale ještě v normě. Existují různé výpočty BMI a nevím ještě čeho, my se dřív držely jednoho poměru při měření a vážení - průměrná váha by měla být výška mínus deset. Nebrat doslova, vždycky může být pár kilo plus mínus.
Tedy, holka, co měří 160 cm, by mohla vážit kolem 50 kil. Ale když bude při výšce 160 cm vážit 55 kilo, pořád ještě nejde o nadváhu.  Naopak, při výšce 160 cm vážit 45 kilo, to už nemusí být zrovna optimální. Samozřejmě můj vzorec je zjednodušený a slouží spíš pro vyvážení proporcí váha versus výška. A uvádím ho jenom jako příklad, nikoliv jako doslovné doporučení.
Tobě se podařilo pěkné zeštíhlení na dobrou váhu. Ne moc málo, ani moc navíc, tak akorát. A vypadáš dobře!
(P.S. v módním světě mi i tzv.baculky připadají jako normálně rostlé holky. Módní svět má vůbec divná měřítka, tuhle jsem se bavila s jednou mladou klientkou a ona říkala, že nemohla sehnat kalhoty ve velikosti 42. Velikost 42 mi připadá jako normální velikost pro půrměrně štíhlou ženskou, nic nadměrného, žádný extrém - a přesto, zdá se, módní výrobci ignorují i tuto velikost. Kam všechny chtějí nacpat, do velikosti M? :-?  :-x

20 Lenny Lenny | Web | 2. srpna 2015 v 17:38 | Reagovat

[15]: No, když jsem byla menší, vypadalo to, že ano, teď se mi však výška zarazila na 150 cm - doufám ale, že ještě trochu dorostu. Není mi ještě ani čtrnáct, tak bych snad mohla. :-D Jediný problém je v tom, že u nás v rodině jsou všichni buď vyloženě obři (dvoumetrovej strejda se sedmačtyřicítkou nohou, například :D) nebo o deset let starší sestřenice, se kterou jsme si v mých devíti mohly pravidelně navzájem půjčovat boty a oblečení. Bylo to sice docela praktické, ale zároveň krapet... znepokojující. :-D A obávám se, že ani já nebudu výjimkou, ať už v jakémkoli směru, jestli se to tak dá říct. :D 8-)

21 Lenny Lenny | 2. srpna 2015 v 17:56 | Reagovat

*buď vyloženě obři, nebo trpaslíci :D

22 cincina cincina | Web | 2. srpna 2015 v 19:22 | Reagovat

Trochu se s tvým názorem rozcházím. Máš pravdu, ale zároveň je něco, co bych jakože chtěla doplnit.
Nemyslím si, že všechny modelky jsou anorektičky, ale musíš uznat, že je spousta modelek, u kterých prostě vidíš vyčnívající kosti.
Rozhodně si myslím, že média všem masírují mozky a ukazují nám nějaký ideál krásy. Ale každý má ideál krásy jiný. Někomu se líbí pár kilo navíc.
Nejsem tlustá, ale ani hubená. Mám pár kilo navíc. Mohla bych je shodit, ale můj problém je to, že jsem hlavně líná:D Nicméně nebudu řešit sebe.
Mně se líbí ty plus size modelky. Jde vidět, že to v hlavě mají srovnané a nestydí se za svou postavu. Neberu to jako propagování obezity. Spíš to beru tak, že se snaží dodat silnějším ženám sebevědomí, aby se i ony cítily dobře.
Ale máš pravdu, že anorexie i obezita jsou dva odlišné extrémy.

23 Em Age Em Age | Web | 2. srpna 2015 v 19:30 | Reagovat

[22]: To je jasné, že k takovému článku nemůžou být jen souhlasné názory (i když ty vždycky potěší víc). Nelíbí se mi jedna věc nejspíš vyplývající z tvého komentáře - hubené modelky to v hlavě srovnané nemají? :-D

24 Sugr Sugr | E-mail | Web | 2. srpna 2015 v 19:47 | Reagovat

Moje kolegyně má dceru, které je 35 let a která vypije denně 2litrovou colu a sní porce za dva chlapy. Maminka jí neříká, že je tlustá, ale maminka jí naopak ty coly a čokoládky kupuje. Zdůvodňuje to tím, že dcera trpí za to, že se rozvedli. Že je nešťastná, že se rodiče rozvedli, proto se cpe. Maminka cítí vinu a proto jí v tom podporuje. Nu..., divné, ale i tak lidé žijí. O_O

25 Sugr Sugr | E-mail | Web | 2. srpna 2015 v 19:48 | Reagovat

A propo..., když přečteš tu moji básničku svému příteli, budu jen ráda. Následné obejmutí vám oběma moc a moc přeju! ;-)

26 xxx xxx | Web | 2. srpna 2015 v 20:12 | Reagovat

konečne to niekto povedal, tiež mám na to podobný názor :)

27 Jana Jana | E-mail | Web | 3. srpna 2015 v 7:42 | Reagovat

Jak já jsem vděčná, že jsi zpět v blogovém světě! Zbožňuji tvoje vyjadřování názorů - jemné, mírné, ale přesto přesně mířící k jednoznačnému cíli.

A co se týká nadváhy/anorexie? Mám přítele, který těžce,ale hodně těžce nese nadváhu líných lidí. Má vlastně obdobný názor jako ty, jen ho vyjadřuje hodně prudce. Nejhorší je, že já se teď snažím zhubnout a nechce se mi správně jíst (cpu se o půlnoci preclíkama se solí = to mi asi moc nepomáhá...) a včera jsem se dozvěděla, že jeho expřítelkyně, během půl roku (možná méně) shodila 22 kilo a stále se drží na zdravé váze (jak píšeš, není důležitá váha, nebo ne každý 180 cm měřící člověk by měl mít přesne 67 kg, ale lidi by měli sledovat svá BMI). A povedlo se jí to jen díky tomu, že buď vydržela ona (nebo ji do toho donutil přítel) a jedla 5x denně (krabičková dieta) a hýbala se. Takže vše, co tu píšeš, funguje (až mne sere, jak moc!). :-? Jo a proč jsem to psala o té expřítelkyni? Neumím se s tím sorvnat a mám potřebu s ní stále soupeřit... Asi o tom napíšu :)

28 Kelíns Kelíns | Web | 3. srpna 2015 v 9:52 | Reagovat

Mě spíš přijde, že je propagováno až moc sportovní tělo. Svaly, cvičení, zdravá strava. U nás ve třídě teď všichni jedí ty prej strašně zdraví sušenky bez chutě. Nevím, jak se to jmenuje. A ve vodě mají chia semínka. Nějak se to teď rozmohlo. A myslím, že to taky není úplně dobrý. Člověk si hlídá jídelníček a váhu, aby byl ve "zdravé kondici".
Já si pak připadam blbě, když si ve třídě vytáhnu čokoládu :D

29 Karkulka17 Karkulka17 | Web | 3. srpna 2015 v 14:09 | Reagovat

naprosto souhlasím :-D

30 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 3. srpna 2015 v 17:16 | Reagovat

Upřímně moc nevím, co na to říct. Co se týče toho článku konkrétně, neviděla jsem na tom nic, jako propagaci obezity, ale prostě vyjádření svého názoru a postoje k vlastnímu tělu.
Já si myslím, že každý má právo na to žít, jak chce. Jestli někomu vyhovuje mít metrák, nebo někomu čtyřicet i s postelí ...  NO A CO? Ano, jak podváha, tak nadváha jsou rizikem pro zdraví, ale je to volba těch lidí a mnohdy ani to ne. Já jsem po půl roku v nemocnici přibrala skoro deset kilo, beru léky, které mi téměř znemožňují shodit váhu + ještě antikoncepci. Ale cvičím a jím zdravě dál, i když prostě momentálně nezhubnu. Nevím, proč mají lidi potřebu se pořád starat o jiný a vštěpovat jim do hlavy "seš moc tlustá", "seš moc hubená". Já naopak docela obdivuju dívky nebo ženy, které se mají rády (a je jedno, jestli jsou tlusté, hubené nebo normální). A zároveň obdivuju i ty, které mají tu vůli a umí se změnit.

31 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 3. srpna 2015 v 17:56 | Reagovat

No to sice souhlasím, ale chápu i některé výkřiky, že tohle se těm jejich líbí a aspoň je za co chytit. Říkám ale některé. Protože častokrát narazím na fotku normální holky, která není tlustá, ani hubená, prostě normální, hezká, nikde jí nic nepřetýká, akorát nemá drobnou stavbu těla, ale přirozeně robustnější nebo prostě větší než modelka (ale fakt není tlustá ani nijak velká, jednoduše normální) a pod ní komentáře jako "fuj, prasnice, špekna, proč vystavujete tak tlustý vobludy, na to se nedá dívat" a pak chápu, že taková holka radši řekne, že aspoň je jí za co chytit, aby se trochu uchlácholila. Zvlášť, když prostě nemá ve svých fyzických předpokladech být o dvě čísla "menší" a ani to hlavně nepotřebuje, jenom jí to idioti předhazujou.

32 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 3. srpna 2015 v 18:00 | Reagovat

[20]: Hele není ti ještě ani 14, tak pořád můžeš doufat. Já ve tvém věku měřila kolem 145 centimetrů, byla jsem hrozný prcek, a pak jsem za tři roky vyrostla o dalších třicet a byla mezi nejvyššími ze třídy. A to jsou oba rodiče menší než já a z jejich rodin je asi jen jeden člověk takový obr. A oba mí bráchové mě ještě přerostli, takže úplně se spoléhat na výšku příbuzných taky nejde :D

33 Livi Livi | Web | 4. srpna 2015 v 17:29 | Reagovat

Tak ty už zase píšeš! Volejme sláva a tři dny se radujme! :-P Úvahu na podobné téma(http://thefinestword.blogspot.cz/2012/08/o-nadvaze-vychrtlinach.html) jsem psala někdy před 2 roky a přiznávám, že jsem se taky trochu bála reakcí, protože mám občas pocit, že nadváha je něčím, co je dnes normální a zdravé, ale zároveň se kolem toho musí chodit po špičkách. Hubenost je naopak zločin a je možné takové holky urážet, protože je to nenormální. Nejvíc mě baví lidé, kteří v jedné větě odsoudí narážky na nadváhu a ve stejné větě urazí hubeného. :D Když jsem byla na základce, měla jsem jen dvě spolužačky s nadváhou, ale obě sportovaly. O pár let později vypadala třída mojí sestry jako reklama na odtučňovací tábor. Půlka třídy líná, s přetékajícími pupky a sebevědomím až na půdu. :-x S propagací obou extrémů nesouhlasím. Skoro to vypadá, že neexistuje normální postava. Z extrému do extrému, z bláta rovnou do louže... :-?

34 Luci Luci | E-mail | Web | 4. srpna 2015 v 18:10 | Reagovat

Myslím si, že ideální je zlatá střední cesta, přesně jak říkáš :) Já jsem teď psala článek na svém blogu, kde jsem se ptala, proč všechny chtějí být hubené - nenabádám nikoho k extrémům, ale jsem zastánce zdravé postavy :) střed BMI... bohužel v mém okolí jsou buď štíhlé holky - až moc, nebo ty, co jsou akorát a chtějí pořád hubnout a nebo ty s nadváhou, co to moc neřeší....

35 Nettie Nettie | E-mail | Web | 4. srpna 2015 v 23:10 | Reagovat

Rozhodně souhlasím. Je blbost propagovat anorektičkoidně vyhublé tělo, stejně jako obezitu. Chtělo by to propagovat ten prostředek, jenže to by pak nebylo ono, že?
Dneska holt holka musí být buď anorektička, nebo obézní.

36 Bellička Bellička | Web | 5. srpna 2015 v 11:02 | Reagovat

Já mám teda docela špeky ale na mně je to heský! Jenom gdyš skočým tak to udělá hroznej hluk. Ale na humanech je to ošklyvý mněly by si dávat pozor co jeďý!

37 Péťa Péťa | Web | 5. srpna 2015 v 15:09 | Reagovat

[15]: Když se podíváš na modelky, které předvádějí na molech, je jasné, že musejí být co nejmenší, protože oblečení, které ukazují je hrozně malé. Ty super echt značky, u kterých je jasné, že jejich kousky se nebudou prodávat ve velkém, ale šít pro každou zákaznici na míru, prostě nikdo nechce dávat zbytečně moc za látky. A právě proto je tu ten trend, že modelky jsou stále mladší a mladší (tedy menší a menší), vlastně ještě děti.
Je to trend posledních let, před rokem 1950 se nic takového nedělo, modelky byly normální ženské. Netvrdím samozřejmě, že se to děje všude, jen mám pocit, že ten trend stále ještě převládá a navíc se posouvá do stádia fitness (tedy modelky s vypracovanými svaly). To je určitě zdravější, o tom, žádná, ale pořád jsou to ženy, které zastupují maximálně 30% žen a ostatní se můžou jít klouzat.
Ono je sice hezké sportovat a hýbat se, ale ne každému to něco řekne, ne každého to baví a osloví. Je to jako s knihami. Ne každý rád čte.
Rozhodně ale nevyzdvihuji nadváhu nebo tak - jen mám pocit, že svět modelek je úplně jiný, než opravdový svět a nemyslím si, že je správné tyhle dvě reality srovnávat. Je to, jako řešit, jak se o svoje finance stará vystudovaný ekonom s praxí a hroutit se z toho, jak jsou ostatní, kteří tomu tolik nerozumí a denně se v tom prostředí nepohybují, mimo.

38 Leri Goodness Leri Goodness | Web | 5. srpna 2015 v 16:46 | Reagovat

Člověk by neměl vypadat tak akorát - zkrátka ani příliš silný, ale ani chorobně hubený. Měřím 167 cm, mám 60 kg a je mi fajn! :-)

39 Leri Goodness Leri Goodness | Web | 5. srpna 2015 v 16:46 | Reagovat

* měl

40 Pufflie Pufflie | E-mail | Web | 5. srpna 2015 v 21:25 | Reagovat

Nevím, proč si myslíš, že by s tebou neměl nikdo souhlasit či tě ukamenovat. Myslím si, že zlatá střední cesta je dobrá vždy a všude :) I ve výživě a sportu. Protože ani extrémní vyhublost, ani obezita nejsou hezké. Ale zase, ne vždy za ti ty lidi můžou, že? Třeba taková porucha štítné žlázy je asi dost na prd...

41 MaddyHarry MaddyHarry | Web | 6. srpna 2015 v 20:25 | Reagovat

Tak, tak. Obojí je extrém, a extrém by se propagovat neměl. Útočit na jeden nezdravý extrém druhým je opravdu nesmyslné. Bohužel v dnešní době to tak je - lidé mají rádi extrém. Nejdříve se musí změnit veřejnost a pak se možná změní i lidé, co nám tyto produkty tímto způsobem prodávají. Rozhodně se nedá v tomto případě tleskat ani jedné straně.

42 Vlasta Vlasta | E-mail | Web | 7. srpna 2015 v 14:54 | Reagovat

Já obezitu nepropaguji, a to i přesto, že nadváhu mám. Extrémy jsou opravdu špatná vlastnost společnosti a myslím, že situace se může ještě stupňovat. Vždyť někteří lidé třeba chtějí překonávat rekordy ve hmotnosti! ???  :-x

43 Van Vendy Van Vendy | Web | 8. srpna 2015 v 10:34 | Reagovat

[14]: Lenny, myslím, že při výšce tvé mámy je její dnešní váha optimální. Při zmínce o váze by se měl brát v potaz i poměr výšky. 8-)

44 surpan surpan | E-mail | Web | 10. srpna 2015 v 18:46 | Reagovat

Ono to může být i naopak. Obezita může propagovat tlouštíka.
Je to všechno jen o tom, jak se stravujeme, jak sportujeme.
Pokud vynecháme pohyb, zdravé krmení nám nepomůže ani v případě, že budem užírat zrní slépkám.
A i když budeme sportovat sebevíc, mezi tím do sebe narveme tři větrníky, zalijeme energy drinkem a poslední místečko v obřím žalůdku jak od velryby zaplácneme litrem coly...ámen s námi sestry...
Je třeba dbát o svou schránku. Mám za sebou letos shození 6,5 kg a stále se snažím pokračovat, i když to jde těžko. Pravděpodobně je to i tím, že jsem začal docela dost posilovat krom běhu a asi nabírám hmotu (nebo tvaroh).
Ale je to fuška, hlavně v takovém hicu...ale nedá se svítit, dnes jsem o půl šesté ráno vybalil šunky z postele a šel si dát 6 km indiánského běhu...

45 Hëllena Hëllena | Web | 11. srpna 2015 v 10:24 | Reagovat

Mně strašně vadí, jak někteří jedinci nedokážou rozpoznat rozdíl mezi tukem a svaly. Mám kamarádku, která prostě není žádný střízlíček, ale je to vlastně jen ze dvou důvodů - je hodně svalnatá a ještě k tomu je malá. Kdyby byla vysoká jako já, tak by se jí ty svaly v těle rozložily mnohem lépe, do výšky, ne do šířky. Ale postavu nemá vůbec špatnou, sice je výraznější, ale má tvar, a to je velmi důležité, protože hezké křivky jsou přesně to, co dělá přitažlivou ženu, ať už má padesát nebo osmdesát kilo. Jenže kamarádka furt fňuká, jak je strašně tlustá, přestože tuku má na těle asi tak stejně jako já. Lidi holt strašně rádi chodí z extrému do extrému - dřív "všichni" zbožňovali vychrtliny, tak teď se bude zase říkat, že "všichni" chlapi mají rádi baculky s pořádnou prdelí, aby si tyhle slečny vyrovnaly své komplexy. Stejné je to s líčením - dřív byl "každý" paf z přemalovaných umělých holek, tak proti tomu dneska postavíme ideál v podobě souměrné éterické přírodní modelky s velkými zuby a minimalistickým líčením, protože přirozenost se prostě líbí. Slova "všichni" a "každý" dávám do uvozovek záměrně, protože to tak nikdy nebylo. Lidi byli vždycky různorodí a každému se vždycky líbí něco jiného. I dneska se najde chlap, který na holce zbožňuje vílózní postavu a vystouplé obratle, najde se i takový, kterého pořádně rozpálí jedině dvě kila líčidel na obličeji. Nikdy se všem nelíbí vždycky totéž. Akorát se vždycky jednu dobu propaguje pouze jedna věc. Já bych byla pro to, ať si každý chodí jak chce, propagovalo se to rovnoměrně, ne vždycky jenom něco, ale aby se hlavně propagoval vždycky takový stav, kdy se žena cítí dobře a je se sebou spokojená. K čemu nutit plnoštíhlou holku, aby hubla, pakliže je spokojená tak, jak je? (Ano, i takové se najdou.) Stejně tak k čemu nutit přirozeně hubenou, aby přibrala, jestliže sama nechce a líbí se jí, jak vypadá? Protože když se někdo líbí sám sobě, vyzařuje to z něj, a právě to z něho dělá přitažlivého a jedinečného člověka. :)

46 Sayuri Sayuri | E-mail | Web | 12. srpna 2015 v 15:24 | Reagovat

Ja s tebou napríklad súhlasím. Aj ked je pravda, že tam je tých faktorov trošku viac. Napríklad jedna moja kamarátka mala dosť značnú nadváhu, osobne sme to nikdy neriešili ale raz došlo k tomu, prečo zo sebou niečo nerobí. A ona povedala, že je to zapríčinené nejakou chorobou. Na druhej strane sa veľmi nevenujem ani móde, ani modelkám. Nejako sú takéto veci mimo mňa, takže nepozerám ani časopisy o predvádzacích mólach. Osobne sa mi nepáči ani jedno. Ani chudé, ani tučnučké. Skôr také "normálne" isto viete na čo myslím. Samozrejme argument "muž by ma mal za čo chytiť" sedí. Pretože nie každý chce doma kostru, ale myslím, že muži sa nechcu strácať v objeme niekoho tela. Bez urážky, ja nemám osobne nič proti tučnejším ľudom. Len ako vravíš, takáto propagácia sa mi nezdá správna :)

47 Sasanka Sasanka | Web | 12. srpna 2015 v 22:12 | Reagovat

Člověk by rozhodně měl žít podle hesla "Love your body." Ale nemyslím tím obdivovat obezitu. Milovat své tělo pro mě znamená být spokojená s tím, jak vypadám, pokud se pohybuju ve zdravých mezích.
Měřím 175 centimetrů a váha mi kolísá mezi 70 až 75 kily. Což znamená, že v žádném případě nejsem hubená ani štíhlá a že by mé postavě velmi prospělo, kdybych pár kilo zhubla. Vážit pětašedesát při mé výšce by bylo asi ideální a zdravé. Ale taky se snažím milovat svoje tělo takové, jaké mi ho příroda nadělila - se sklonem být prostě trochu zakulacená. Zhubla bych, kdybych si vážně hlídala co jím a pravidelně cvičila, ale radši jsem se rozhodla žít spokojeně se svými špeky, než se nesnášet za každý kousek čokolády.
Takže, můj závěr: Podvýžina ani nadváha ne! Ale milovat své tělo a být s ním spokojená, pokud se nachází někde v normálu. A milovat ho natolik, že mu člověk nedovolí zničit se jedním nebo druhým extrémem. Howgh :D

48 womm womm | E-mail | Web | 12. srpna 2015 v 22:57 | Reagovat

Presne toto ma štve už dlho. Zdá sa mi , že v dnešenej spoločnosti sa nepropaguje to čo je správne ale presný opak. Tak ako je to u obezity kde sa proste ľudia podporujú v niečom čo im škodí, napr. aj u mladých vidno ako sa bavia a hovoria akí sú blbí, lebo je to moderné. Netuším prečo je to tak... asi chce byť každý jedinečný rebel. Pri obezite by som povedal, že bežní ľudia sa k tomu prikláňajú lebo je to jednoduchšie ako niečo robiť a tí, ktorí za tým stoja preto, lebo sa na tom dá určite dobre zarobiť :-D

49 stuprum stuprum | Web | 13. srpna 2015 v 18:27 | Reagovat

S příliš tlustýma v posteli nehnete! Takže jsou lepší kostlivkyně. :)

50 Kika Kika | E-mail | Web | 15. srpna 2015 v 17:49 | Reagovat

naše tělo je snad ta nejdůležitější věc co máme, lidé si jí vůbec neváží, mě se třeba líbí, že když jím zdravě a sportuju, tělo mě za to odměňuje, cítím se prostě šťastná :-)

[49]: :D :D jupí, díky za lepší den

51 Dendy Dendy | Web | 16. srpna 2015 v 16:48 | Reagovat

Já osobně neupředňostnuji ani vychrtlé anorektičky ani obézní lidi, kteří se fotí ve spodním prádle a dávají to na sociální s tím "jsem tak ošklivá, tlustá". S tvým článkem naprosto souhlasím.

52 Elizabeth B. Elizabeth B. | Web | 19. srpna 2015 v 19:17 | Reagovat

Ja mám so svojou postavou problém, mám nadváhu, ale nesedím na zadku a robím pre seba niečo a teší ma to. No, ale podstate článku - myslím, že by mali ľudia propagovať zdravé telo. Som úplne proti anorektickým modelkám, ale na druhú stranu nie je dobre propagovať obezitu. Ale zase to dokazuje, že aj ženy so silnejšou postavou môžu čokoľvek dokázať. Svet nepatrí vychudnutým modelkám. Každá môže niečo dokázať.
A áno, naše telo je dôležité, ale vždy je dôležitejšie to, čo má človek v duši. :) Ale inak súhlasím. :)

53 Berry Berry | Web | 20. srpna 2015 v 13:28 | Reagovat

[15]: To jo, ale kolikrát lidi soudíme "obecně". A ne nadarmo ve zdravém těle zdravý duch - nad/podváha není jen o těle, ale i depresích, radosti ze života a je to základ mnoha věcí :-) Je dobře, že o tom mluvíš.

54 Steeve X Steeve X | E-mail | Web | 25. srpna 2015 v 17:12 | Reagovat

Mysli i na to, že hodně lidí za svoji disproporci vděčí genetickým vadám a prostředí, ve kterém vyrůstali nebo žijí. Ne vždycky lze žít "relaxovaný život". Tím se samozřejmě nechci nikoho příliš zastávat, jen pozor na tu generalizaci. Někteří třeba chtějí a snaží se, ale není to černobílé a jednoduché. Jinak v podstatě souhlasím, propagace tlustoprdek mi taky leze na nervy, nic zdravějšího na tom není. Taky ale nemůžeme každému cpát, jak by měl vypadat.

55 Nebulis Nebulis | Web | 26. srpna 2015 v 23:48 | Reagovat

Ono záleží, člověk by měl mít rozum, ať už v jednom či druhém případě.

56 Odd Lady Odd Lady | Web | 29. srpna 2015 v 9:00 | Reagovat

Nepropaguju ani jedno, ani druhé, ale v minulosti jsem tíhla k anorexii a člověk to v sobě má. A musím přiznat, že po tomhle článku si přijdu strašně tlustá a nechutná.

57 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 10. září 2015 v 9:47 | Reagovat

Já říkám zlatá střední cesta. Nelíbí se mi propagace ani jedné skupiny. Propagace anorexie a pro-ano blogů či klubů by podle mého měla být přímo zakázaná. A nelíbí se mi ani zviditelňování příliš otylých osob. Nadváhu může mít spousta lidí, jenže pokud se překulí do obezity či nadměrné obezity, je všechno špatně. Nechápu ani, proč třeba na FB běží fotoreportáže o tom, jak se žena vážící přes 200 kg zázračně zbavila přes 100kg. Je to návod jak se přejídat, on to pak někdo pomocí pár operací dá dopořádku....

58 Zabíječka tulipánů Zabíječka tulipánů | Web | 11. září 2015 v 18:54 | Reagovat

S článkem víceméně souhlasím, ale vážně je nutný používat nadpisy jako odněkud z bulváru?

59 Gauri Gauri | E-mail | Web | 14. září 2015 v 10:22 | Reagovat

Jak se říká... všeho moc škodí. :-) Ale někdo to má dané geneticky a nemůže s tím moc nic dělat, takže je fajn, když se s tím naučí žít a nedělat si z toho zbytečné vrásky navíc. :)

60 Daisy Daisy | Web | 16. září 2015 v 19:13 | Reagovat

Já mám ráda svou postavu. Samozřejmě se dá co vylepšovat ale jsem taková přirozená štíhlá až sportovní postava. Anorexii i obezitu odsuzuji a lituji lidi, kteří jimi trpí. Není to ani jedno hezké.

61 S-hejvi S-hejvi | Web | 27. září 2015 v 9:02 | Reagovat

Naprosto s tebou souhlasím, v dnešní době je to ale bohužel "normální"...

62 Edona Edona | Web | 30. října 2015 v 19:03 | Reagovat

Já si myslím, že v dnešní době řešit něco takového je docela na nic. Každý se stejně bude řídit podle svého.. a tak to asi taky má být. Ale všechno má své meze. Člověk by se hlavně měl snažit, aby byl zdravý na těle i duši. A jestli bude trochu v nadváze, ale i přesto naprosto v pohodě, proč by měl hubnout a naopak? Nemusíme hned skákat do extrémů. :-)

63 Angie Angie | 29. listopadu 2015 v 23:20 | Reagovat

BMI je hovadina. Každý je inak stavaní, niekto môže mať 170cm a 70 kíl a vyzerať celkom štíhlo, lebo má veľa svalstva a málo tuku. Niekomu sa môže páčiť plnšia postava (nie obézna, ale taká akú mala napríklad Marylin Monroe), niekomu drobná a tenká. Nie každý na stavbu tela, aby vyzeral ako VS modelky. A s útočením na mladé ženy a dievčatá by som si dala pozor, známa má dcéru a kvôli poznámkam okolia (nebola tlstá, len mala 5-7 kíl navyše), z toho bola nešťastná a nakoniec prestala jesť. Obezita nie je zdravá, ale taktiež by sa nemalo na tučných ľudí útočiť, nevieš aké to bude mať následky. Nie každý môže mať 50 kíl.

64 Viktorie Viktorie | 31. července 2016 v 13:47 | Reagovat

Při této diskuzi jsem se skutečně zasmála. Jak se všichni zastáváte té štíhlosti. Já nejsem hubená, ani tlustá. Mám boky, mám prsa, mám zadek, ale jsem s tím neskutečně spokojená. Byla jsem jednu dobu hubenější, ale prostě se mi to nelíbilo, necítila jsem se dostatečně žensky. Řekla bych to asi takto - ženské, buďte si jaké chcete! Jste tak šťastné? Můžete o sobě říct, že se milujete? Ano? Tak je to správně!

65 Wnaty Wnaty | E-mail | Web | 1. srpna 2016 v 0:24 | Reagovat

Souhlasím, žádný extrém není dobrý :-). Super článek!

66 Hana Hana | 14. srpna 2016 v 20:38 | Reagovat

Jůů, hele, průserářka Monika...
Nazdáár, sem slyšela že si udělala Michalovi ze života peklo se spoustou dluhů a zmizla si k mámě :-(
Už se dej dohromady, a raději než posrat život sobě a druhým se raději vypiš tady na blogu :-!

67 Kory Kory | Web | 21. února 2017 v 13:04 | Reagovat

Hm, asi docela starej článek... no, to je fuk, ještě je to pořád aktuální téma.
Já myslím, že je to vlastně zajímavý - upřímně, nikdy jsem žádnou tlustou modelku na žádným plakátě neviděla, a vlastně mě to skoro až mrzí - ne proto, že by se mi to líbilo, nebo že by mi přišlo dobrý to propagovat, ale čistě pro zajímavost a pro změnu, protože furt dokola stejný hubený postavy a nádherný ksichty, to je prostě už nuda.
A taky si myslím, že je důležitý, že se  se svým tělem člověk smíří a má ho rád.

68 WinstonTox WinstonTox | E-mail | Web | 14. března 2017 v 14:24 | Reagovat

thanks benefit of this colossal revealing website, obstruct up the momentous work check out this <a href=http://onlinecasinos-x.com>casino online</a> offers    , buy <a href=http://esextoyfun.com>sex toys</a>

69 Nathazlob Nathazlob | E-mail | 19. dubna 2017 v 21:38 | Reagovat

ed side effects
http://viagra-withoutdoctor.com - viagra without a doctor
  vendita viagra soft
<a href="http://viagra-withoutdoctor.com">viagra no prescription
</a> - how much viagra do i need
viagra mayo marriage counseling wang wangs

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama